mars 2017

Gili Air

Tiden har gått altfor fort på Gili. Vi har allerede tilbragt tre netter her og i morgen reiser vi til Canggu på Bali. I tillegg til å ligge langflat på stranden og ved villaen vår, har vi reist med båt rundt de tre Gili-øyene. På båtturen stoppet vi på ulike steder i havet for å dykke. Vi fikk faktisk svømt med skilpadder! Jeg har aldri opplevd lignende. Alt dette er fanget på film!

Shirt Orlebar Brown - Shorts Reebok - Sneakers Swims - Shades Tom Ford

Det som er spennende med oppholdet her i Indonesia er at jeg reiser med en backpacker, som har noe litt andre reiserutiner enn meg selv. Med andre ord har vi fortsatt ikke planlagt resten av turen og tar det meste på sparket. Selv liker jeg å ha alt planlagt og klart, men det er litt spennende for en gangs skyld og bare følge etter hva enn som skulle skje. Jeg gleder meg til reisen videre!

Gili Trawangan

Etter 24 timers reise med totalt tre flyturer, flere taxiturer og én båttur er vi endelig fremme. Vi er på Gili Trawangan, en øy ikke langt unna Bali. På vei hit hadde vi én natt på øyen Lombok. Nå som vi endelig er fremme er det godt å sette fra seg alt av bagasje og bare nyte alt! Det er helt fantastisk her på Gili. Været, sjøen, stranden, villaen vår, alt er magisk!

Pique Swims - Shorts COS

Det er derimot litt dårlig nett her, som gjør det litt vanskelig å oppdatere. Gjør mitt beste.

蔵前

Det er dags for avreise fra Tokyo. Hjemreise blir det derimot ikke. Nå bærer ferden videre mot Bali, Indonesia! Simen reiser hjemover og jeg skal møte noen venner på stranden. Jeg har hatt 10 helt ville dager her i Tokyo og kan trygt si at dette er en av de kuleste byene jeg har besøkt. Jeg har allerede lyst til å komme tilbake.

10 dager er selvfølgelig for lite for å oppleve denne byen fullstendig, men jeg kjenner på kroppen at det skal bli godt å skifte klima og aktivitetsnivå. Vi har totalt syklet og gått over 20 mil, så strandligging og bading høres ypperlig ut akkurat nå.

Hoodie Edifice - Pants United Arrows - Shades Tom Ford - Sneakers Common Projects

Jeg holder oppdateringene gående så godt det lar seg gjøre på Bali også. Det blir bare mindre klær, mer sol og mer sjø! Vi ses i paradis!

靖国神社

Vi bestemte oss nok en gang for å hive oss på sykkelen i en av verdens største byer. Rett og slett fordi vi fant fort ut av at dette var den beste måten å se mest mulig på. På den måten kommer man også raskt over uventede steder, som du kanskje så i vloggen. Vi kom over en gigantisk fornøyelsespark midt i byen og tok en helt vill berg og dal-bane som gikk rundt et stort kjøpesenter, Tokyo Dome City. Det var helt vilt!

For å være litt mer tradisjonelle, syklet vi til Yasukuni Shrine. Et stort tempel med en fantastisk fin hage. Bare synd at sakura-blomstringen ikke hadde startet. Da hadde helt hagen vært dekket i rosa blomster! Forhåpentligvis får vi et lite glimt av blomstringen før vi reiser.

T-shirt Uniqlo - Shades Tom Ford - Sneakers Common Projects

Tokyo Vlog - Pt. 4

Vi har lenge gledet oss til å få med oss japanske sakura, altså cherry blossoms. Dessverre ser det ut til blomstringen er litt forsinket. I søken etter fine rosa trær, fant vi derimot noe annet gøy! Og da mener jeg GØY! Se siste vlog under.

Nå er det bare 2 døgn igjen av oppholdet vårt her i Tokyo, og listen over opplevelser begynner å bli lang. 10 dager i en by som Tokyo er langt fra nok og vi har blitt nødt til å utelukke en del ting vi faktisk ønsket å se. Vi føler likevel at vi har fått gjort mye!

新宿ゴ

Det har snart gått en uke her i Tokyo og hver dag opplever vi enda mer rart enn dagen før. Tokyo er en spinnvill by og jeg elsker det. Her om dagen var vi i Shinjuku for å handle litt. Like i nærheten finner man Golden Gai, et gammelt horestrøk som nå består av over 100 små barer som rommer rundt 4-5 personer. Virkelig verdt å besøke. En rar, men veldig spennende opplevelse!

Jacket HM Studio - T-shirt Holzweiler - Scarf Holzweiler - Sneakers Diemme

上野動物園

Gårsdagens tur til dyrehagen var helt rå. Ueno Zoo var gigantisk, og i fantastiske omgivelser. Vi valgte selvfølgelig å dra dit på en søndag, slik at ikke bare dyrende var gøy å se på, men også de ville asiatiske kidsa som var vel så fascinerende. Vi brukte mer eller mindre hele dagen der, men det angrer vi ikke på. Ny vlog fra dagen er rett rundt hjørnet!

Sweatshirt Reebok - Jacket HM Studios - Pants HM - Shades TBD Eyewear - Sneakers Common Projects

Tokyo Vlog - Pt. 2

Gårsdagen lange eventyr ble dokumentert med video. Masse video. Jeg har nå klippet det hele sammen til en hyggelig snutt akkompagnert av deilige Astrid S med Breathe. Jeg må innrømme at det er gøy å lage filmer igjen. Begynner å bli en stund siden sist. Håper du liker!

Nå skal vi i Tokyo Zoo og se mitt favorittdyr. I'M SO FREAKING EXCITED!

千代田区

Hvordan skal man se mest mulig av en by på kort tid? Da leier man sykkel. I dag heiv vi oss på hver vår sykkel og kjørte nedover mot sentrum av Tokyo. Vi hadde ingen store planer, annet enn å se hva Tokyo virkelig hadde å tilby. For en deilig følelse å se nye ting hvert minutt på sykkel, enn å måtte ta en subway sted for sted. Tenk så mye man hadde gått glipp av!

Listen over dagens opplevelser er lang, og blir derfor heller vist på neste vlog som publiseres i morgen. Et sted vi besøkte derimot, var Chiyoda Park. En gigantisk park som var helt utenom noe jeg har sett tidligere.

Jacket Won Hundred - Tee Holzweiler - Scarf Holzweiler - Shades The Bespoke Dudes Eyewear - Sneakers Common Projects

Tokyo Vlog - Pt. 1

Vi er på tur i Asia og dette dokumenteres med vlog. Tokyo er første destinasjon. Dette er min aller første gang i Asia, så jeg er fantastisk gira. Første dag i Tokyo er over og jeg må si at dette stedet er fullstendig vilt. Gleder meg til å oppleve enda mer! Sjekk første vlog fra turen under.

Flere innlegg og vlogger kommer!